
RENDERED:  JANUARY 5, 2007; 2:00 P.M. 
NOT TO BE PUBLISHED 

 

Commonwealth Of Kentucky 

Court of Appeals 

NO. 2005-CA-001343-MR 
 
 

DARCIE DIVITA APPELLANT 
 
 
 
 APPEAL FROM JEFFERSON CIRCUIT COURT 
v. HONORABLE GEOFFREY P. MORRIS, JUDGE 
 ACTION NO. 03-CI-009214 
 
 
JOHN ZIEGLER; AND  
CLEAR CHANNEL BROADCASTING, INC. 
D/B/A 84 WHAS RADIO  APPELLEES 
 
 
 
 

OPINION 
AFFIRMING 

 
 ** ** ** ** ** 

 
BEFORE:  JOHNSON1 AND SCHRODER,2 JUDGES; MILLER,3 SPECIAL JUDGE. 
 
JOHNSON, JUDGE:  Darcie Divita has appealed from the orders 

entered by the Jefferson Circuit Court on January 21, 2005, and 

May 26, 2005, which dismissed her claims against John Ziegler 

                     
1 Judge Rick A. Johnson completed this opinion prior to the expiration of his 
term of office on December 31, 2006.  Release of the opinion was delayed by 
administrative handling. 
 
2 Judge Wilfrid A. Schroder concurred in this opinion prior to the expiration 
of his term of office on December 31, 2006.  Release of the opinion was 
delayed by administrative handling. 
 
3 Retired Judge John D. Miller, sitting as Special Judge by assignment of the 
Chief Justice pursuant to Section 110(5)(b) of the Kentucky Constitution. 
 



 -2-

and Clear Channel Inc. D/B/A 84 WHAS radio4 with prejudice.  

Having concluded that summary judgment was proper as a matter of 

law, that the jury was properly instructed, and that the trial 

court did not abuse its discretion in its evidentiary rulings, 

or that the evidentiary issue is moot, we affirm.       

FACTS 

  Divita was hired by WDRB Fox 41 in January 2003 to co-

anchor its morning show called “Fox In The Morning.”  Part of 

Divita’s job as an employee of Fox was to speak at various 

public occasions, including graduations, charity events, 

fundraisers, and awards banquets.  Divita also did paid 

endorsements for local businesses and served as a spokesperson. 

After her arrival in Louisville, Divita became  

personally involved with another public figure, Ziegler—a radio 

talk show host in Louisville, employed by Clear Channel from 

July 2002 through August 2003.  Ziegler’s talk show covered 

various topics, including news, politics, local interest 

stories, and Ziegler’s personal life.  One segment of Ziegler’s 

show was entitled “Ask John Anything,” in which listeners would 

call in and ask Ziegler questions of their choice.  Listeners 

with the most interesting or strangest questions would be 

                     
4 Clear Channel is a Nevada corporation, with its principal place of business 
in San Antonio, Texas, and licensed to do business in the Commonwealth of 
Kentucky as 84 WHAS Radio, a 50,000-watt AM radio station.  For the remainder 
of this Opinion, WHAS and Clear Channel will be collectively referred to as 
Clear Channel. 



 -3-

awarded prizes.  Prior to August 22, 2003, Ziegler had been 

warned by his employer not to discuss the personal lives of 

public figures, especially Fox 41 personnel and, in particular, 

Divita. 

Divita and Zeigler met in early February 2003  

through mutual friends.  The seriousness of their relationship 

is disputed by the parties.  Divita claims that the parties had 

a non-exclusive, dating relationship that spanned a period of 

over two months.  During this time, the parties went to dinner, 

attended a basketball game, went dancing, and met for coffee.  

According to Divita, the relationship came to an end in April 

2003 when Ziegler continued to discuss her and their 

relationship in a personal way on his show, even though she had 

asked him not to do so.  Divita claims that each time Ziegler 

spoke of her on his show, she would ask him not to do so again, 

but that he continued to do so after promising that these 

actions would cease. 

  As their relationship began to deteriorate, Divita 

claims that Ziegler became angrier at her for seeing other men, 

despite the fact that she had told him she did not want an 

exclusive relationship with him.  On April 9, 2003, Ziegler sent 

Divita an email in which he stated, “I am glad to know that I am 

now fully free to tell the WHOLE story without trying to protect 

you as I have been attempting to do.  Good luck.  You will most 



 -4-

certainly need it.”  On July 16, 2003, Divita’s name was placed 

on Ziegler’s official website on an “enemies” list, a list of 

people that Ziegler disliked. 

  Divita’s last appearance on “Fox In The Morning” was 

on August 22, 2003.  That same day, Ziegler entitled a segment 

of his talk show, “The Demise of Darcie Divita”.  During the 

segment, Ziegler referred to Divita as a pathological liar, 

insinuated that she was unchaste, discussed the quality of her 

breast augmentation surgery, stated that Divita did not wear 

underwear, and claimed that her genital area was groomed.  

Further, Ziegler referred to Divita’s former Fox co-anchor and 

her as “the Dork and the Devil.”  Ziegler also implied that 

Divita lacked intelligence because she was a former cheerleader.  

Several of these statements were later published on Ziegler’s 

website.  Subsequently, in an article in the local Louisville 

weekly publication, The Louisville Eccentric Observer, Ziegler 

defended and reaffirmed his comments in writing. 

  In September 2003 Divita resigned from her anchor 

position at Fox.  She attributed her leaving to program format 

changes and her desire to take some personal time to focus on 

her health after she had been preliminarily diagnosed with 

multiple sclerosis.  Divita subsequently relocated to Atlanta, 

Georgia.  She contends that she was not able to find a job in 

her field and that Ziegler’s comments “have come up in 



 -5-

conversations [she] has had with potential employers, appears in 

website searches of [her] name, and appears in background checks 

and industry newsletters.”  Divita also contends that she has 

suffered embarrassment, humiliation, mental anguish, and a loss 

of reputation as a result of the appellees’ acts.     

  Divita argues that despite the fact that Clear Channel 

knew that Ziegler had the propensity for making inappropriate 

and potentially defamatory remarks on the air, it failed to 

reasonably supervise him and his conduct caused irreparable 

injury to her and her reputation.  Divita states in her brief, 

“Clear Channel was put on notice and warned about [ ] Ziegler’s 

tendencies, but chose to ignore the warnings in favor of his 

high ratings.  Clear Channel thereby acquiesced to his behavior 

and contributed significantly to [her] injuries.” 

PROCEDURAL HISTORY 

On October 22, 2003, Divita filed her verified  

complaint, in which she alleged that both Ziegler and Clear 

Channel acted in reckless disregard for her rights and/or was 

grossly negligent, malicious, oppressive and/or fraudulent and 

that she was entitled to compensatory damages, including pain 

and suffering, damage to reputation/character, and past, 

present, and future lost wages, and punitive damages.  Ziegler 

filed his answer on November 18, 2003, in which he admitted that 

during his employment with Clear Channel he made comments 



 -6-

regarding Divita.  On November 20, 2003, Clear Channel filed its 

answer, in which it admitted that it had been Ziegler’s employer 

and that during that time Ziegler made oral statements about 

Divita on his radio show, but denied that the statements 

concerned her private life.  Both Ziegler and Clear Channel 

asserted various affirmative defenses in their answers.5 

  On September 28, 2004, Clear Channel filed its motion 

for summary judgment.  In support of its motion, Clear Channel 

relied upon the deposition testimony of Kelly Carls, Ziegler’s 

direct supervisor, and Bill Gentry, the General Manager of Clear 

Channel during the relevant time-period.  Carls stated that at 

the time Ziegler was hired, he was made aware of the station’s 

standards “[t]hrough the standard indoctrination process that 

[Clear Channel does] with new employees.”  He testified that he 

met with Ziegler on a “regular basis” over the 13 months that 

Ziegler worked at Clear Channel to discuss the station’s 

standards.   

   The first time Carls had a discussion with Ziegler 

about his on-air comments was when Ziegler discussed a well-

known local sports writer’s alcohol problems on the air and 

Carls told him to stop.  Carls had to revisit the issue when 

Ziegler started making comments on the air regarding Fox 41 

                     
5 Clear Channel amended its answer on November 21, 2003, and Ziegler amended 
his answer on November 24, 2003. 
 



 -7-

personnel, including Divita.  Both Carls and Gentry met with 

Ziegler and told him not to discuss Divita’s personal life on 

his program.  They told Ziegler that he could discuss the 

professional and public affairs of Fox 41 personnel, but he 

should not discuss their personal lives.  Gentry testified that 

this directive was explicit and that he believed Ziegler 

understood it.   

  For the next two months it appeared that Ziegler 

followed his employer’s limitations.  Then on Friday, August 22, 

2003, Ziegler discussed the newsworthy story of Divita’s 

departure from Fox 41 and the trials of his relationship with 

her.  Carls testified that neither he nor anyone else at Clear 

Channel knew that Ziegler was going to discuss Divita’s 

departure.  Ziegler’s superiors instructed him to apologize on 

his next radio show, which he did on Tuesday, August 26, 2003.  

The following day, Ziegler was terminated from his employment 

for disobeying Clear Channel’s directive not to discuss his 

personal relationship with Divita on the air.   

  In its motion for summary judgment, Clear Channel 

argued that Divita’s complaint against it should be dismissed 

because as a matter of law each of the statements she relied 

upon failed to support a viable claim.  Clear Channel argued 

that, as an all-purpose public figure, Divita could not prove 

constitutional actual malice, by clear and convincing evidence, 



 -8-

regardless of the topics discussed,6 because she could not 

establish that in making each challenged statement, Ziegler knew 

that the statement was false or acted with “reckless disregard” 

of its truth or falsity.7  Clear Channel contended that to rule 

otherwise would “chill” the exercise of free speech.   

   Second, Clear Channel argued that Divita’s defamation 

claim failed as a matter of law because some of the statements 

about which she complained were statements of protected opinion.  

In support of this argument, Clear Channel cited Stepien v. 

Franklin,8 wherein a radio talk show host called the owner of a 

professional basketball team a “pathological liar,” “stupid,” 

“an obscenity,” and “nuts.”9  The trial court found that a 

reasonable listener would know that these were statements of 

opinion and stated that “we cannot place on a commentator the 

burden to protect against listeners who are not reasonable.”10   

   Third, Clear Channel argued that Divita’s defamation 

claim failed as a matter of law because, based upon undisputed 

evidence, some of the statements about which she complained were 

true or substantially true.  Specifically, Clear Channel was 

                     
6 See Welch v. American Publishing Co. of Ky., 3 S.W.3d 724, 728 (Ky. 1999). 
 
7 Welch , 3 S.W.3d at 727; Warford v. Lexington Herald-Leader Co., 789 S.W.2d 
758, 771 (Ky. 1990). 
 
8 528 N.E.2d 1324 (Ohio Ct.App. 1988). 
 
9 Stepien, 528 N.E.2d at 1327. 
 
10 Id. at 1329. 
 



 -9-

referring to the statements that Divita did not wear underwear 

and that she was “well-kept” in her genital area.  Divita’s own 

sworn testimony established that both of these statements were 

substantially true. 

  Fourth, Clear Channel argued that Divita’s invasion of 

privacy claim failed as a matter of law because Ziegler’s 

statements about Divita on Clear Channel were oral.  It argued 

that Ziegler’s comments were privileged under applicable 

defamation law because they are either protected statements of 

opinion or substantially true statements of fact, and that 

Ziegler’s comments concerned matters of public or general 

interest, and that Divita could not show actual malice as a 

matter of law. 

  Fifth, Clear Channel argued that Divita’s intrusion 

upon seclusion claim failed as a matter of law, because, 

pursuant to Section 652(B) of the Restatement (Second) of Torts, 

it required the showing of a physical intrusion, unauthorized 

snooping, or other investigation without Divita’s authorization, 

which Divita had not offered to prove. 

  Sixth, Clear Channel argued that Divita could not 

establish the elements necessary for a false light claim, i.e., 

Divita could not show actual malice or reckless disregard as to 

the truth of the statements and she further could not show that 

the statements would be highly offensive to a reasonable person. 



 -10-

  Seventh, Clear Channel argued that Divita’s 

misappropriation claim failed as a matter of law because she 

alleged no facts showing that Ziegler misappropriated her 

commercial interest in her identity.  Rather, the alleged facts 

only showed that Ziegler discussed her identity primarily for 

the purpose of communicating information or expressing ideas, 

which are not actionable as a misappropriation claim. 

  Eighth, Clear Channel argued that Divita’s public 

disclosure of private facts claim failed as a matter of law 

because the story was newsworthy and Divita was a public figure.  

Clear Channel states in its brief that “there is a logical nexus 

between the topics covered on Ziegler’s August 22, 2003[,] 

broadcast and this newsworthy story.”   

   Finally, Clear Channel argued that Divita’s tort of 

outrage claim failed as a matter of law, as she was unable to 

meet the four required elements of (1) intentionally or 

recklessly engaging in; (2) extreme or outrageous conduct; (3) 

that causes; (4) severe emotional distress.11  In Kentucky, the 

claimant must also be able to show that the defendant solely 

intended to cause the plaintiff emotional distress when engaging 

in the offensive conduct.12 

On January 21, 2005, the trial court granted  

                     
11 Craft v. Rice, 671 S.W.2d 247, 251 (Ky. 1984). 
 
12 Gross v. Citizens Fidelity Bank-Winchester, 867 S.W.2d 212, 215 (Ky.App. 
1993). 



 -11-

Clear Channel’s motion for summary judgment, in part, dismissing 

Divita’s claims of negligent hiring, retention and/or 

supervision, misappropriation of property, and outrageous 

conduct.  On May 21, 2005, the trial court granted Ziegler’s 

motion for summary judgment, in part, dismissing Divita’s claims 

of misappropriation of property.   

   On May 16, 2005, a jury trial was held in this matter 

on the remaining issues, including libel, intentional infliction 

of emotional distress, defamation, and invasion of privacy.  At 

the close of the evidence, the jury was instructed by the trial 

court and returned a verdict in favor of both Clear Channel and 

Ziegler on all claims presented.  On May 26, 2005, the trial 

court entered a trial order and final judgment dismissing 

Divita’s claims with prejudice.  This appeal followed.13    

ARGUMENTS 

Jury Instruction Properly Included Actual Malice 

   Divita argues that the trial court’s jury instruction 

on her claim of intentional infliction of emotional distress was 

prejudicial and constitutes reversible error because it included 

the element of actual malice.  The instruction stated as 

follows:  

                     
13 Both Clear Channel and Zeigler filed cross appeals in this case.  However, 
both have been dismissed upon motion of the appellees by order of this Court 
dated June 14, 2006. 
 



 -12-

To recover under the Intentional Infliction 
of Emotional Distress Claim, [ ] Divita must 
have proved by clear and convincing evidence 
the following: 
 
1. That during the period of time from 

March 2003 until May 2005 [ ] Ziegler 
made remarks to [ ] Divita or published 
remarks to others, made statements 
orally, in print, on his station, 
through email, etc., that were intended 
by him to cause emotional distress to [ 
] Divita; 

 
2. That such remarks or statements did in 

fact cause [Divita] to suffer severe 
emotional distress; 

 
3. That such conduct on the part of [ ] 

Ziegler clearly exceeded the bounds of 
common decency as would be observed in 
any civilized community; AND 

 
4. That [ ] Ziegler made the statements 

with “actual malice” as defined in these 
instructions. 

 
Otherwise, you will find for [ ] Ziegler. 
[emphasis added]. 

 
   “Actual malice” was defined in the jury instructions 

as follows: 

To prove “actual malice,” a Plaintiff must 
prove by clear and convincing evidence that 
the speaker either (1) knew the statement 
was false at the time it was made or (2) 
acted with “reckless disregard” as to 
whether the statement was true or false. 
 
“Reckless disregard” means the speaker 
either (1) entertained serious doubts as to 
the truth or falsity of the statements or 
(2) had a high degree of awareness as to 
whether the statement was probably false. 
 



 -13-

The jury returned a verdict in favor of Ziegler on Divita’s 

claim of intentional infliction of emotional distress.     

   Clear Channel argues that the actual malice 

instruction was appropriate because the “knowing falsity” 

standard is mandated by the United States Constitution.  Clear 

Channel states that “application of the constitutionally 

mandated ‘knowing falsity’ element to a public figure’s14 

emotional distress claims arising from speech is entirely 

consistent with the ‘restricted/limited’ view of the tort of 

outrage under Kentucky law.”15  To meet this standard, the 

plaintiff must show that a defendant “‘entertained serious 

doubts’ as to the truth” of the statement [citations omitted].16  

Mere negligence is not enough.17  

                     
14 It is undisputed that Divita and Ziegler were both public figures.  An 
individual who is a public figure in “all aspects of [the individual’s] life” 
should be treated as an “all-purpose” public figure by the court. Gertz v. 
Robert Welch, Inc., 418 U.S. 323, 352, 94 S.Ct. 2997, 41 L.Ed.2d 789 (1974).  
See also Waldbaum v. Fairchild Publications, Inc., 627 F.2d 1287, 1295 (D.C. 
Cir. 1980).  An individual becomes an all-purpose public figure when he or 
she gains “general fame or notoriety” which occurs when the individual is 
known to a large portion of well-informed citizens.  Gertz, 418 U.S. at 352; 
Waldbaum, 627 F.2d at 1295, n.20.  To be an all-purpose public figure, an 
individual must meet this requirement in the community where the alleged 
defamation occurred. Waldbaum, 627 F.2d at 1295, n.22.  A determination of 
whether an individual is a public figure is made by the court as a matter of 
law.  See Yancey v. Hamilton, 786 S.W.2d 854, 859 (Ky. 1989); Warford, 798 
S.W.2d at 761. 
 
15 See Sacharnoski v. Capital Consolidated, Inc., 187 F.Supp.2d 843, 845 
(W.D.Ky. 2002); Bevins v. Dollar General Corp., 952 F.Supp. 504, 511 (E.D.Ky. 
1997). 
 
16 Welch, 3 S.W.3d at 727. 
 
17 Welch, 3 S.W.3d at 727.  See Stringer v. Wal-Mart Stores, Inc., 151 S.W.3d 
781, 788 (Ky. 2004); Craft, 671 S.W.2d at 249; Restatement (Second) of Torts 
§ 46, comment F (stating that “[t]he extreme and outrageous character of the 



 -14-

  The trial court’s decision to use the “actual malice” 

requirement in the jury instructions was based upon the United 

States Supreme Court’s holding in Hustler Magazine v. Falwell,18 

which prohibited the plaintiff Falwell from attempting to bypass 

the actual malice standard for defamation of a public figure by 

asserting a claim for outrage as an end-run around the First 

Amendment limitations.  The Supreme Court explained the need for 

the actual malice requirement as “it reflects our considered 

judgment that such a standard is necessary to give adequate 

‘breathing space’ to the freedoms protected by the First 

Amendment.”19  First Amendment principles require protection of 

speech—even offensive speech.20  Any holding to the contrary 

“would have an undoubted ‘chilling’ effect on speech relating to 

public figures that does not have constitutional value.”21  The 

limited holding in Hustler Magazine was that “public figures . . 

. may not recover for the tort of intentional infliction of 

emotional distress by reason of publications . . . without 

showing in addition that the publication contains a false 
                                                                  
conduct may arise from the actor’s knowledge that the other is peculiarly 
susceptible to emotional distress, by reason of some physical or mental 
condition or peculiarity.  The conduct may become heartless, flagrant, and 
outrageous when the actor proceeds in the face of such knowledge, where it 
would not be so if he did not know”). 
 
18 485 U.S. 46, 108 S.Ct. 876, 99 L.Ed.2d 41 (1988). 
 
19 Hustler Magazine, 485 U.S. at 56. 
 
20 Hustler Magazine, 485 U.S. at 55. 
 
21 Hustler Magazine, 485 U.S. at 52. 
 



 -15-

statement of fact which was made with ‘actual malice,’22 i.e., 

with knowledge that the statement was false or with reckless 

disregard as to whether or not it was true.”23     

Divita argues that her case is distinguishable  

from Hustler Magazine in that her claims were based upon both 

false, defamatory statements and true statements which were 

outrageous in nature and made with the intent to cause her 

severe emotional distress. She contends that based upon the 

instructions given, the jury was not allowed to determine the 

truth of comments by Ziegler that were completely outrageous, 

especially for a 50,000-watt radio station.  Clear Channel 

argues to the contrary that First Amendment principles require 

more—not less—protection for true statements about public 

figures than obviously false statements.   

   Clearly, Hustler Magazine is the controlling precedent 

concerning a challenged publication involving a public figure.24  

                     
22 In New York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254, 84 S.Ct. 710, 11 L.Ed.2d 
686 (1964), the Supreme Court established the “knowing falsity” standard in 
determining the constitutional limitations on the law of libel.  In Sullivan, 
the Supreme Court used the phrase “actual malice,” but the high Court 
explained the evidentiary standard was “knowing falsity.” 
 
23 Hustler Magazine, 485 U.S. at 56.  
 
24 See New Times, Inc. v. Isaacks, 146 S.W.3d 144, 165 (Tex. 2004) (stating 
that “evidence of intent to ridicule is not evidence of actual malice.  
Rather, actual malice concerns the defendant’s attitude toward truth, not 
toward the plaintiff”); Lam v. Ngo, 91 Cal.App.4th 832, 848 (2001) (public 
figures’ infliction of emotional distress claims arising from publications 
are governed by the principles of Hustler Magazine); and Dworkin v. Hustler 
Magazine, Inc., 867 F.2d 1188, 1195 (9th Cir. 1989) (stating that “lack of 
[Sullivan] malice is a proper ground for summary judgment”). 
 



 -16-

First Amendment principles—and the heightened “knowing falsity” 

standard—apply, regardless of the label placed on a plaintiff’s 

tort claim.  Hustler Magazine makes clear that Divita may not 

attempt to “end-run around First Amendment strictures” by 

labeling her tort claim as the intentional infliction of 

emotional distress rather than as defamation.25   

    The Supreme Court further held in Sullivan, that the 

actual malice standard did not refer to a showing of “ill will” 

or “personal spite” in the ordinary sense,26 “but rather is ‘a 

shorthand to describe the First Amendment protections for speech 

injurious to reputation’” [citations omitted].27  Hustler 

Magazine goes on to state that “while such a bad motive may be 

deemed controlling for purposes of tort liability in other areas 

of the law, we think the First Amendment prohibits such a result 

in the area of public debate about public figures.”28  “[T]he 

focus of the inquiry is not on the defendant’s attitude toward 

the plaintiff, but rather on the defendant’s attitude toward the 

                     
25 Food Lion, Inc. v. Capital Cities/ABC, Inc., 194 F.3d 505, 522 (4th Cir. 
1999). 
 
26 See Harte-Hanks Communications, Inc. v. Connaughton, 491 U.S. 657, 667, 
n.7, 109 S.Ct. 2678, 105 L.Ed.2d 562, (1989). 
 
27 Isaacks, 146 S.W.3d at 161. 
 
28 Hustler Magazine, 485 U.S. at 53. 
 



 -17-

truth or falsity of the statement alleged to be defamatory” 

[emphases original] [citations omitted].29 

   Clear Channel argues that Divita’s claim as to 

Ziegler’s subjective intent is irrelevant to proving “knowing 

falsity.”  Further, Clear Channel argues that any profit motive 

it may have had was irrelevant and not proof of knowing 

falsity.30  Clear Channel argues that “[b]ecause the First 

Amendment requires Divita to carry the burden of proving by 

clear and convincing evidence31 that Ziegler spoke with actual 

knowledge of the falsity of his statements, or with reckless 

disregard for the truth of those statements, the jury 

instructions for Divita’s emotional distress claim were proper.  

The underlying verdict itself has not been challenged, and is 

clearly supported by overwhelming evidence from trial.  The 

jury’s verdict—and the Judgment based thereon—must be affirmed.” 

  Ziegler points out that none of the cases relied upon 

by Divita for the Kentucky standard of intentional infliction of 

emotional distress involved comments about a public figure.  

                     
29 Varanese v. Gall, 518 N.E.2d 1177, 1180 (Ohio 1988).  See also Hustler 
Magazine, 485 U.S. at 53 (quoting Garrison v. Louisiana, 379 U.S. 64 (1964) 
“even if he did speak out of hatred, utterances honestly believed contribute 
to the free interchange of ideas and the ascertainment of truth”); and Cobb 
v. Time, Inc., 278 F.3d 629 (6th Cir. 2002). 
 
30 Harte-Hanks Communications, Inc., 491 U.S. at 667 (stating that “[i]f a 
profit motive could somehow strip communications of the otherwise available 
constitutional protection, our cases from [Sullivan] and Hustler Magazine 
would be little more than empty vessels”). 
 
31 See Warford, 789 S.W.2d at 771. 
 



 -18-

However, virtually every court that has addressed this issue has 

followed Hustler Magazine and applied actual malice to many 

other types of tortious conduct when speech about a public 

figure was part of the claim.32  Constitutional “actual malice” 

has been applied by all courts addressing this type of claim 

involving an issue of intentional infliction of emotional 

distress.  Indeed, Constitutional “actual malice” applies to a 

variety of claims when such claims are based upon speech.33  

Thus, the trial court correctly instructed the jury on Divita’s 

claim of intentional infliction of emotional distress, and we 

affirm on this issue. 

                     
32 See Bose Corp. v. Consumers Union of the United States, Inc., 466 U.S. 485, 
104 S.Ct. 1949, 80 L.Ed.2d 502 (1984) (applying the actual malice standard to 
a product disparagement claim).  See also Bichler v. Union Bank & Trust Co. 
of Grand Rapids, 745 F.2d 1006, 1013 (6th Cir. 1984) (examining a public 
disclosure of private facts, stating that “[t]he same constitutional standard 
applies in actions for invasion of privacy”). 
 
33 See Bass v. Hendrix, 931 F.Supp. 523, 530 (S.D.Tex. 1996) (finding a claim 
for intention infliction of emotional distress barred unless the plaintiff 
can prove actual malice as required by the United States Supreme Court in 
Hustler Magazine); Deupree v. Iliff, 860 F.2d 300, 304-05 (8th Cir. 1988) 
(finding that Hustler Magazine precluded an award of damages for intentional 
infliction of emotional distress as a result of an expression of opinion); 
Dworkin, 867 F.2d at 1194-95 (9th Cir. 1989) (finding that a plaintiff must 
prove actual malice to prevail on her intentional infliction of emotional 
distress claim); Fasi v. Gannett Co., Inc., 930 F.Supp. 1403 (D.Haw. 1995) 
(granting motion to dismiss intention infliction of emotional distress claim 
for lack of actual malice and falsity and stating that “[w]hile it is true 
that the editorial page is no longer a safe harbor for otherwise actionable 
libel, it is also true that the First Amendment provides broad parameters 
within which comment upon public issues and public officials may safely be 
made”); Clyburn v. News World Communications, Inc., 705 F.Supp. 635 (D.D.C. 
1989) (granting summary judgment on limited public figure plaintiff’s claim 
for intentional infliction of emotional distress, following Hustler 
Magazine); Decker v. Princeton Packet, Inc., 561 A.2d 1122 (N.J.Super.Ct. 
1989) (noting that federal courts have found that, “the first amendment 
requires that plaintiff establish at least the same level of intent to 
recover for the infliction of emotional harm as is necessary to find 
defamation”); and Isaacks, 146 S.W.3d at 144 (granting summary judgment when 
no evidence of actual malice).   



 -19-

Summary Judgment was Proper on Clear Channel’s Alleged Negligent 

Hiring Claim 

  Divita also argues that the trial court erred in 

granting summary judgment to Clear Channel on her negligent 

hiring claim.  The order entered by the trial court on January 

21, 2005, granting summary judgment to Clear Channel on this 

issue stated as follows, “[ ] Ziegler’s supervisors had no 

reason to believe that he would disobey their instructions.  In 

this instance he did so with neither the concurrence nor the 

acquiescence of [Clear Channel].” 

  Under Kentucky law, it is well-settled that “[t]he 

standard of review on appeal of a summary judgment is whether 

the trial court correctly found that there were no genuine 

issues as to any material fact and that the moving party was 

entitled to judgment as a matter of law.”34  CR 56.03 provides 

that summary judgment may be rendered “[i]f the pleadings, 

depositions, answers to interrogatories, stipulations, and 

admissions on file, together with affidavits, if any, show there 

is no genuine issue as to any material fact and that the moving 

party is entitled to a judgment as a matter of law.”  Summary 

judgment is improper unless “it would be impossible for the 

respondent to produce evidence at the trial warranting a 

judgment in his favor and against the movant” [citation 
                     
34 Scifres v. Kraft, 916 S.W.2d 779, 781 (Ky. 1996) 
 



 -20-

omitted].35  “The inquiry should be whether, from the evidence of 

record, facts exist which would make it possible for the non-

moving party to prevail.  In the analysis, the focus should be 

on what is of record rather than what might be presented at 

trial.”36  The term “impossible” is to be applied in a “practical 

sense, not in an absolute sense.”37 

Summary judgment is favored in cases involving  

defamation claims against media defendants.  The Supreme Court 

of Kentucky encourages trial courts to “resolve free speech 

litigation more expeditiously whenever possible” because”“[t]he 

perpetuation of meritless actions, with their attendant costs, 

chills the exercise of press freedom.  To avoid this, trial 

courts should not hesitate to use summary judgment procedures 

where appropriate to bring such actions to a speedy end.”38 

  Clear Channel and Ziegler, as the moving parties, had 

the burden of proving entitlement to summary judgment,39 which 

included establishing that there was no genuine issue as to any  

                     
35 Steelevest v. Scansteel, 807 S.W.2d 476, 483 (Ky. 1991). 
 
36 Welch v. American Publishing Co., 3 S.W.3d 724, 730 (Ky. 1999); see also 
Paintsville Hospital Co. v. Rose, 683 S.W.2d 255, 256 (Ky. 1985)(noting that 
summary judgment is proper only where the movant shows that the adverse party 
cannot prevail under any circumstances). 
 
37 Perkins v. Hausladen, 828 S.W.2d 652, 654 (Ky. 1992). 
 
38 Welch, 3 S.W.3d at 729 (quoting Maressa v. New Jersey Monthly, 445 A.2d 
376, 387 (N.J. 1982). 
 
39 Christie v. First American Bank, 908 S.W.2d 679, 681 (Ky.App. 1995). 
 



 -21-

material fact, and entitlement to summary judgment with “such 

clarity that there is no room left for controversy.”40  The trial 

court was required to view the record in the light most 

favorable to Divita, the party opposing the motions, and all 

doubts were to be resolved in her favor.41  If there is any 

genuine issue as to a material fact, the trial court should not 

render a summary judgment, regardless of its belief as to the 

opposing party’s chance of success at trial.42  If the burden 

shifts to the party opposing summary judgment, he or she “cannot 

defeat it without presenting at least some affirmative evidence 

showing that there is a genuine issue of material fact for 

trial,” [citation omitted]43 but, “the threshold [ ] is quite 

low.”44  The evidence presented by the moving party in support of 

its summary judgment “must be of such a nature that no genuine 

issue of fact remains to be resolved.”45  Otherwise, summary 

judgment is improper even when the party opposing summary 

judgment presents no contradicting evidence.46 

                     
40 Williams v. City of Hillview, 831 S.W.2d 181, 183 (Ky. 1992). 
 
41 Dossett v. New York Mining & Manufacturing Co., 451 S.W.2d 843, 845 (Ky. 
1970); Puckett v. Elsner, 303 S.W.2d 250, 251 (Ky. 1970). 
 
42 Puckett, 303 S.W.2d at 251. 
 
43 Steelevest, Inc., 807 S.W.2d at 482. 
 
44 Commonwealth, Transportation Cabinet, Dept. of Highways v. R.J. Corman 
Railroad Company/Memphis Line, 116 S.W.3d 488, 498 (Ky. 2003). 
 
45 Carter v. Jim Walter Homes, Inc., 731 S.W.2d 12, 14 (1987). 
 
46 Id. 



 -22-

 “When faced with a motion for summary judgment, the 

role of the trial [court] is not to decide issues of fact, but 

instead [it] must determine whether a real issue exists” 

[citation omitted].47  “Because summary judgments involve no fact 

finding, this Court will review the circuit court’s decision de 

novo[,]”48 since it “involves only legal questions and the 

existence of any disputed material issues of fact” [citation 

omitted].49   

  For the tort of negligent supervision,50 which is a 

derivative tort from the tort which is committed by the person 

being negligently supervised,51 Kentucky has adopted the 

definition in Restatement (Second) of Agency § 213 (1957), as 

follows: 

  A person conducting an activity through 
servants or other agents is subject to 
liability for harm resulting from his 
conduct if he is negligent or reckless: 
 
(a) in giving improper or ambiguous orders 

[or] in failing to make proper 
regulations; or  

 

                     
47 R.J. Corman Railroad Co., 116 S.W.3d at 497. 
 
48 3D Enterprises v. Metro Sewer District, 174 S.W.3d 440, 445 (Ky. 2005). 
 
49 Lewis v. B&R Corp., 56 S.W.3d 432, 436 (Ky.App. 2001). 
 
50 See Grego v. Meijer, Inc., 187 F.Supp.2d 689, 694 (W.D.Ky. 2001) (rev’d at 
Grego v. Meijer, Inc., 239 F.Supp.2d 676 (6th Cir. 2002); Turner v. Pendennis 
Club, 19 S.W.3d 117, 121-22 (Ky.App. 2000). 
 
51 Grego, 187 F.Supp 694. 
 



 -23-

(b) in the employment of improper persons 
or instrumentalities in work involving 
risk of harm to others[; or] 

 
(c) in the supervision of the activity; or 

 
(d) in permitting, or failing to prevent, 

negligent or other tortious conduct by 
persons, whether or not his servants or 
agents, upon premises or with 
instrumentalities under his control. 

 
          Divita argues, “Clear Channel knew or should have 

known the employment of Zeigler [sic] involved the risk of 

injury to others, including [Divita].”  Divita contends summary 

judgment was inappropriate and that the trial court was clearly 

erroneous in light of the evidence mentioned above to find that 

there was no genuine issue as to any material fact.  In support 

of her argument, Divita states that Clear Channel continued to 

employ Ziegler despite the numerous complaints against him 

because his show received high ratings.  During the depositions, 

employees of Clear Channel including Gentry and Carls, 

demonstrated that they knew Ziegler’s tendencies and both 

testified at their depositions that they were aware that Ziegler 

had been warned and fired from previous radio and TV positions 

for the same type of actions.52  Divita contends that Bill Lamb, 

                     
52 Of the complaints voiced against Ziegler, one occurred just two weeks after 
his employment with Clear Channel began, when Catholic members of his 
audience complained that Ziegler had “disparaged the Catholic religion in the 
wake of sex scandals involving the priesthood.”  Lawsuits had previously been 
filed against Clear Channel and Ziegler because of his on-air comments 
regarding implication of a Lexington couple in a vote-buying scandal 
involving the husband’s father, and another suit was threatened after Ziegler 
publicly accused a sports writer of being an alcoholic.  



 -24-

the general manager of WDRB and Divita’s employer, called Gentry 

to complain about Ziegler’s comments about Divita and Gentry 

openly admitted that his main concern was collecting revenues.  

Even after the August 22, 2003, broadcast, Gentry received a 

complaint from one of Clear Channels’ advertisers, but again 

Gentry’s concern was the protection of revenue. 

  Clear Channel responds with a two-part argument.  

First, it argues that because Divita’s claim of negligent 

hiring/supervision is derivative of the underlying tort claims 

against its employee, Ziegler, and since those claims have been 

dismissed, the summary judgment issue is moot.  In the 

alternative, Clear Channel argues that even if Ziegler had been 

found liable on one or more of the other tort claims, there was 

no evidence that Clear Channel had notice of the particular risk 

that Ziegler would broadcast defamatory falsehoods about Divita.   

  Because we have found that the jury instructions were 

proper and Divita’s claims against Ziegler have been properly 

dismissed by the trial court with prejudice, the issue regarding 

Clear Channel’s summary judgment award is moot.  Divita concedes 

in her brief that “negligent supervision is a derivative tort 

from one which is committed by the person negligently 

                                                                  
Divita further argues that Clear Channel had notice of Ziegler’s propensities 
as evidenced by the many letters written by listeners to Clear Channel during 
the period of time of August 2002 through July 2003.  The letters describe 
Ziegler’s actions as inappropriate, degrading, vulgar, offensive, and 
containing obscene language and subject matter.   

 



 -25-

supervised.”  Kentucky law supports this principle, and in such 

cases,53 “a judgment on the merits in favor of an agent or 

servant is res judicata in favor of the principal or master.”54  

Thus, we affirm on this issue. 

   However, Divita has also raised evidentiary issues on 

appeal which require us to address the summary judgment issue on 

the merits.  We agree with Clear Channel that even if Ziegler 

had been found liable on the underlying tort claims, summary 

judgment in its favor would have been proper.  

   Under Kentucky law, an employer may be held liable for 

negligent hiring or supervision “only if he or she knew or had 

reason to know of the risk that the employment created.”55  

“[T]here is liability only to the extent that the harm is caused 

by the quality of the employee which the employer had reason to 

suppose would be likely to cause the harm.”56 

                     
53 See Grego, 187 F.Supp.2d at 694 (stating that “the tort of negligent 
supervision is a second tort that derives from a tort committed by the person 
negligently supervised”). 
 
54 Overstreet v. Thomas, 239 S.W.2d 939, 941 (Ky. 1951).  See Johnson v. 
Sawyer, 47 F.3d 716, 730-31 (5th Cir. Tex. 1995)(en banc)(stating that “in 
negligent hiring or supervision cases, the general rule is clearly that 
liability . . . must be predicated upon the wrongful act or omission of the 
employee at the time of the infliction of the injury complained of . . . and, 
if the employee is guilty of no such act or omission, there is no liability 
on the part of the employer, however inexperienced, incompetent, and unfit 
the employee may have been for his task. . . .  No rational law would impose 
liability on an employer for the nontortious acts of its employee”). 
 
55 Booker v. GTE.net LLC, 350 F.3d 515, 517 (6th Cir. 2003). 
 
56 See Restatement (Second) Agency , sec. 213, cmt. d. 
 



 -26-

  In reviewing the record, we find no evidence that 

would allow a reasonable jury to find that [Clear Channel] 

failed to take adequate steps to supervise Ziegler.  It is 

undisputed that Ziegler did not inform either Carls or Gentry 

that he was planning to discuss Divita on the day of the August 

22, 2003, broadcast.  The trial court stated, “[Clear Channel] 

requested and told [ ] Ziegler that he should not discuss his 

personal knowledge of . . . media personnel on the air . . . .  

[ ] Ziegler’s supervisors had no reason to believe he would 

disobey their instructions.”  Accordingly, we affirm the trial 

court’s granting of summary judgment on Divita’s claim of 

negligent hiring. 

Trial Court Barred Certain Evidence to be Presented at Jury 

Trial 

  We review a trial court’s evidentiary rulings for 

abuse of discretion.57 

Evidence of Ziegler’s Prior Terminations from Previous 

Employment 

  Divita attempted at trial to offer evidence showing 

the reasons for Ziegler’s termination at jobs in the past.  The 

trial court based its denial upon irrelevance, stating that 

because summary judgment had been granted to Clear Channel on 

the claim of negligent hiring, supervision and/or retention, 
                     
57 Commonwealth v. English, 993 S.W.2d 941, 945 (Ky. 1999). 
 



 -27-

that Ziegler’s previous terminations for on-the-job “bad acts” 

were inadmissible.58  Divita argues that Gentry and Carls should 

have learned of the negative employment issues in Ziegler’s 

history before hiring him; and if Clear Channel had properly 

supervised Ziegler, adequate steps would have been taken to 

prevent its employee/agent from causing Divita to suffer harm as 

a result of Ziegler’s comments. 

  Clear Channel argues that after the trial court 

granted summary judgment on the negligent hiring/supervision 

claims, testimony relating to Ziegler’s prior employment and 

Clear Channel’s knowledge thereof was not relevant.59  Clear 

Channel states that “the earlier actions of Ziegler or his prior 

employers were in no way related to whether Ziegler’s statements 

about Divita were actionable under the First Amendment 

standards.  In other words, the fact that Ziegler was fired from 

other jobs is unrelated to the ‘actual malice’ standards whether 

Ziegler knew his comments about Divita were false.” 

                     
58 Divita argues in her brief that the employees of Clear Channel did not 
perform a formal investigation prior to bringing Ziegler to Louisville, 
despite the fact that Ziegler signed a background investigation consent form 
when he came to work for Clear Channel.  Carls admitted in his deposition 
that during the interview process with Ziegler he learned that Ziegler had 
been terminated from past employments.  Ziegler himself testified to having 
been terminated from previous radio positions on more than one occasion.  
Gentry testified that he was not aware of any negative factors concerning 
Ziegler’s prior employment until after he was hired, but admitted being aware 
of the negative employment issues at the time Gentry gave his deposition. 
 
59 Kentucky Rules of Evidence (KRE) 402. 



 -28-

   Based upon the record, we have found that summary 

judgment was proper in favor of Clear Channel in this case.60  

Therefore, under KRE 402, we affirm the trial court’s refusal to 

admit evidence regarding Ziegler’s prior employment terminations 

and problems. 

Evidence that Clear Channel was put on notice of Ziegler’s On-

Air Conduct 

   After the trial court awarded summary judgment in 

favor of Clear Channel on Divita’s negligent hiring, 

supervision, and/or retention claim, the trial court sustained 

(without a written order) a pretrial motion in limine 

disallowing the letters from individuals in the community to 

Clear Channel that Divita intended to introduce as evidence at 

trial as to Clear Channel’s notice of Ziegler’s inappropriate 

discussion of sexuality and sexual acts in his broadcasts.  The 

individuals who had written the letters were subpoenaed by 

Divita to testify at trial.  After the trial court granted Clear 

Channel’s motion in limine as to the letters, the subpoenas were 

quashed. 

                     
60 If Clear Channel had not been entitled to summary judgment, then the trial 
court’s refusal to admit evidence relevant to the claims against Clear 
Channel would have been problematic because Divita’s claims against Clear 
Channel and Ziegler were heard together.  The question would have become 
whether admission of the barred evidence could have reasonably changed the 
outcome of the underlying claims against Ziegler, and thus, allowed a 
derivative claim against Clear Channel. 



 -29-

  Divita argues that if Clear Channel had not been 

granted summary judgment on the negligent hiring, supervision, 

and/or retention claim, these letters and the testimony of those 

who wrote the letters would have been admitted as proof that 

Clear Channel was on notice of the offensive nature of Ziegler’s 

comments regarding Divita, as well as Ziegler’s inappropriate 

sexual comments as a whole.  Divita argues that this evidence 

would have been admissible under KRE 701, Opinion Testimony of 

Law Witnesses, which states as follows: 

If the witness is not testifying as an 
expert, the witness’ testimony in the form 
of opinions or inferences is limited to 
those opinions or inferences which are: (a) 
Rationally based on the perception of the 
witness; and (b) Helpful to a clear 
understanding of the witness’ testimony or 
the determination of a fact in issue.61 
 

  Clear Channel responds to this argument by stating 

that all the letters identified by Divita were written after the 

August 22, 2003, show and after Ziegler’s employment was 

terminated by Clear Channel.  Therefore, it contends the letters 

                     
61 Kentucky’s provision was modeled after the Federal Rule of Evidence 701.  
See Swajian v. General Motors Corp., 916 F.2d 31, 36 (1st Cir. 1990) (stating 
that “[f]or opinion testimony of a layman to be admissible three elements 
must be present.  First, the witness must have personal knowledge of the 
facts from which the opinion is to be derived.  Second, there must be a 
rational connection between the opinion and the facts upon which it is based.  
Third, the opinion must be helpful in understanding the testimony or 
determining a fact in issue”).  See also Mills v. Commonwealth, 996 S.W.2d 
473, 488-89 (Ky. 1999)(holding that lay witness opinion testimony based on 
the witness’ own perceptions of which he had personal knowledge was 
admissible as well as helpful to the jury in evaluation other evidence 
presented at trial). 
 



 -30-

are not proof of any notice that Clear Channel had prior to 

August 22, 2003, or whether Ziegler knew his statements about 

Divita were false and actionable.  Since we have held that the 

trial court’s granting summary judgment in favor of Clear 

Channel was proper, we affirm the trial court’s ruling regarding 

the inadmissibility of the letters written about Ziegler. 

Evidence as to Divita’s Employability Subsequent to Ziegler’s 

Comments 

  At trial, Divita attempted to introduce the testimony 

of Kristen Cornette, an employee of Clear Channel, who testified 

by avowal, regarding her opinion as to the impact Ziegler’s 

comments had on Divita’s ability to become employed in the media 

industry after Ziegler’s remarks on August 22, 2003.  Divita 

also offered testimony from Lamb, General Manager of 

Louisville’s WSRB Fox 41 station, who was to testify as to the 

damages Divita suffered as a result of Clear Channel’s 

publications.  The trial court ruled during the trial that 

opinions concerning Divita’s decrease in employability after 

Ziegler’s comments should have expressed through expert 

testimony, not through lay witnesses and that the testimony 

should have been included in Divita’s Rule 26.02 disclosure of 

witnesses.  Since we have affirmed on all issues related to 

liability, these issues which solely involve damages are moot. 



 -31-

   For the foregoing reasons, the orders of the Jefferson 

Circuit Court are affirmed on all issues. 

  ALL CONCUR. 

 

BRIEF FOR APPELLANT: 
 
Thomas E. Clay 
Garry R. Adams 
Louisville, Kentucky 
 
ORAL ARGUMENT FOR APPELLANT: 
 
Thomas E. Clay 
Louisville, Kentucky 

BRIEF FOR APPELLEE, JOHN 
ZIELGER: 
 
Kenneth L. Sales 
D. Matthew Kannady 
Louisville, Kentucky 
 
ORAL ARGUMENT FOR APPELLEE, 
JOHN ZIEGLER: 
 
Kenneth L. Sales 
Louisville, Kentucky  
 
BRIEF FOR APPELLEE CLEAR 
CHANNEL BROADCASTING, INC.: 
 
Sheryl G. Snyder 
Griffin Terry Sumner 
Amanda G. Main 
Louisville, Kentucky 
 
Richard M. Goehler 
Cincinnati, Ohio 
 
ORAL ARGUMENT FOR CLEAR 
CHANNEL BROADCASTING, INC.:   
 
Sheryl G. Snyder 
Louisville, Kentucky 
 
 

 


